//Forever Imperfect
Wanna sharing with uolls ;)

Thursday 28 November 2013 @ 18:42 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum.........

Tetiba je rasa macam rajin nak menaip petang ni even entry untuk  hari lahir #part1 dok sambung lagi. Hehe
Sebenarnya just nak share something. Hmm baru je sudah call mak. Ya Allah aku rindu mak, nak peluk, nak cium mak. Aku rindu dua insan yang paling aku sayang tu. Sampai menitis air mata aku tau. Hahaha :') Sumpah, aku sedih. Nak balik pun dah nak dekat final. Aku jenis dokleh study week ada kat rumah, kalu dok habis lah. Study week pun bertukar jadi stado week, rest week. Hmmm

Aku cerita lah kat mak yang masalah-masalah ni. Mak memang tempat paling best untuk meluahkan segalanya. Mak macam dengar je suara aku lain tadi. Mak banyak bagi nasihat. Aku nak balas jasa baik mak ayah aku. Aku takmau dieorang sedih bila tengok result ke apa ke. Tapi masalahnya sekarang aku makin MALAS.  Dia ada cakap perasaan tu normal, tapi kena lah lawan. Thanks awak :'/

Mak ada bagi nasihat kat aku, nasihat bila menjadi seorang student. Hmm susah jugak jadi seorang student ni. Tapi ramai lepasan graduasi duk sibuk nak masuk balik belajar. Takpayah lah kakak, abang. Kerja je kumpul duit simpan bawak mak ayah pegi jenjalan, pegi umrah ke apa ke. Hihi Ehh sedap plop duk mengajar orang. Hee

Nasihat mak :
--> SOLAT JANGAN TINGGAL // Macam biasa benda wajib. Nampak remeh kan? tapi effect dia nauzubillah. Mintak jauh ya Allah :/

--> JANGAN PUTUS ASA // Aku memang cepat rasa down. Aku dok boleh orang perlekehkan aku. Memang perasaan lepas tu haaa, amiklah. Duduk sorang-sorang, buat kerja sendiri, duk diam. Hmm

--> BANYAK MENGADU KEPADA DIA // Hmm aku mengaku, kadang-kadang aku lalai bab ni. Padahal benda ni paling simple. Mak pesan, mengadu kat Dia. Merintih sampai nangis-nangis pun takpe. Kita akan rasa kecewa bila kita mengadu dengan someone tapi dia buat bodoh je kan? Tension kan? Mulalah rasa sedih. Dengan Allah, mu mengadu apa je, Allah maha Mendengar. Maybe aku lalai bab ni. Serious :')

--> ABAIKAN ORANG YANG CUBA NAK SAIKO KITA // Jangan pelik lah uolls. Memang ada manusia macam ni. Aku plop jenis suka dengar cakap orang. Hmm perangai aku. Memang memang :( Mak cakap, jangan ingat orang yg siap semua tutorial, faham semua tu semua pandai-pandai. Kadang dieorang pun macam kita jugak, tapi berlagak je lebih. Jangan terkejut kalu dieorang pun dapat markah kuiz/ test macam kita tau. Adalah silap tu. Manusia.

--> JANGAN KEDEKUT ILMU // Haaaa! ni penting. Mak cakap tadi -- " ada ke orang yg suka bersedekah akan jadi lagi miskin daripada yang menerima sedekah tu? penah dengar ke? Takdok kan? jadi, jangan kedekut nak ajar orang. Kak ajar satu perkara tapi kita akan dapat lebih dari tu lagi". Mak, sangat betol :'( tapi manusia kan. Biasalah. :')

--> AMALKAN SOLAT SUNAT. // Hmm betol yang ni. Sebenarnya study tu sampingan je. Semua dari Dia. Amalkan solat sunat Hajat, solat sunat Dhuha, solat sunat Taubat, solat sunat Tahajjud. Solat sunat Tahajjud aku paling suka. Masa tu kita akan rasa tenang. SubhanaAllah. Rindu sungguh zaman matrik. Roommates aku saling tegur, saling pakat nak bangun awal. Hmm :/

--> AMALKAN MAKAN KISMIS / BUAH TIN // Yang ni main peranan. Makanan main peranan kot. Aku ni suka makan megi jo haaa. Hmmm kene ubah lah ya Nur Anis Sobirin. Maybe dah ada kawan-kawan aku yg memang dah amalkan ni, takpelah. Teruskan. Alhamdulillah. Aku je. hihi

Rasanya tu je mak aku nasihat kot. Hehe
Kita sama-sama pertingkatkan diri. Even tak study pun, boleh buat. Kita umat Islam, lagilah baguskan. Kita baik dengan Allah, Allah 10kali baik dengan kita. SubhanaAllah Allahuakbar. Sama-sama k. Sorry kalu terkasar bahasa ke, terasa dengan entry ambe kat atas tu. Salah tegur, kita sama improve-kan diri. K lah. sampai sini je.


السلام عليكم :)

# ya Allah, kau lindungilah kedua ibu bapa kami, adik-beradik kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami, saudara seperjuangan kami. Ameen. 


Older Post | Newer Post
The Disclaimer

السلام عليكم(!) Anis for nickname. Ayah bekeng plus peramah, mak pulak pandai matematik. Genes mereka aku warisi. الحمد لله untuk kehidupan aku yang serba sederhana, الحمد لله untuk makayah yang caring, الحمد لله untuk adik beradik yang sayang aku, الحمد لله dengan kawan-kawan yang supportive, الحمد لله untuk kurniaanMu ya Allah. 'Kunfayakun'-- aku hanya mampu merancang Allah yang menentukan.

Facebook

Peduli orang kata, baju renyuk pun tak apa, asal pakai selesa.


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


Twitter

Love Them


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : UR NAME

Best View at GOOGLE CHROME!