//Forever Imperfect
From boy to my imam.

Tuesday 17 December 2013 @ 13:56 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum....

Hari selasa nan indah.
Indah dengan suasana, indah dengan kelas yang ada dua subjek saja harini.
Entah. Nak final pun still ada kelas. Agak menyampah sikit
Tapi takpelah. Lectures sayang kita semua.

Bukan tu yang aku nak cakap sebenarnya.
Aku just nak share satu surat yang sweet dari Aiman Azlan. My idola actually.
Tak kenal dia? aku pun takdelah kenal sangat.
Tapi dia more pada menyampaikan dakwah.
Melalui facebook, twitter, youtube dan blog. Tu yang aku tahu lah.

Jumaat lepas (13Dec), Aiman Azlan berkahwin. Alhamdulillah.
Dia ada buat satu surat untuk diri dia -- A letter from single Aiman to married Aiman.
Tujuan surat tu dia karang untuk dijadikan peringatan pada dia. Sweet kan.
Maybe semua lelaki kat dunia ni kena buat macam tu, baru dia ingat tujuan dia kahwin, apa dia kena buat, janji dia masa sebelum kahwin nak buat apa.
Memang kena buat, lelaki ni agak pelupa. AGAK lah.

Ada beberapa part aku suka
-- " In those times, remember the Prophet. Remember that he kept his cool no matter what. If you’re angry, don’t talk while you’re angry. Don’t discuss things while you’re angry. You and I both know that while you’re angry, you’re not thinking straight. You might say or do things that you don’t mean. So keep your mouth shut while you’re angry and don’t do anything stupid. Make wudu, pray two rakaat, cool yourself down, and if you feel like you need to address something then do so in the best way possible. Not while you’re angry. " 

-- " Love your wife, with all your heart. Remember that a woman was made from a rib. The rib is on your side so she is neither above you nor below you, and the rib is close to your heart so that you may cherish her and love her. Also, don’t forget that ribs protect the internal organs; so as much as you are protecting her, she is also protecting you. "

# " Always say that you love her even though she knows it. Say it anyway. Show your gratitude to what she has done for you. "

-- " Pray with your family. Create a Masjid inside your own home. " 

# tu part yang paling aku suka. InshaAllah. Dear my imam, awak boleh ambil sedikit nasihat dari surat tu. Moga Allah permudahkan. Ameen.To Aiman Azlan, barakallah. Semoga pernikahan itu sampai ke syurga Jannah hendaknya. 

Wallahualam.    


Older Post | Newer Post
The Disclaimer

السلام عليكم(!) Anis for nickname. Ayah bekeng plus peramah, mak pulak pandai matematik. Genes mereka aku warisi. الحمد لله untuk kehidupan aku yang serba sederhana, الحمد لله untuk makayah yang caring, الحمد لله untuk adik beradik yang sayang aku, الحمد لله dengan kawan-kawan yang supportive, الحمد لله untuk kurniaanMu ya Allah. 'Kunfayakun'-- aku hanya mampu merancang Allah yang menentukan.

Facebook

Peduli orang kata, baju renyuk pun tak apa, asal pakai selesa.


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


Twitter

Love Them


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : UR NAME

Best View at GOOGLE CHROME!