//Forever Imperfect
Nothing Impossible

Sunday 4 January 2015 @ 17:39 | 0 Comment [s]


Bismillahirahmanirahim.
Assalamualaikum, Allah lamenye dok mengarang entry. Almaklumlah student. Bekerja as a student ni banyak tanggungjawab, tanggungjawab study, tidur, makan, buat assignment blablabla. (student akan faham student. Hee)

Okaylah, saje je nak mengarang harini. Sebab aku rasa aku nak luah something. Something yang seorang student rasa bila nak exam. Okay esok aku akan duduk atas kerusi dalam dewan peperiksaan dalam erti kata lain, akan exam lah. hek (saje putar belit kenyataan) tapi mesti korang kata “nak exam pun still ada masa nak update entry”. Hei mestilah. dah serabut study ni. Kita seimbangkan otak ni yang dah penuh dengan formula dengan something yang mengarang. Hee

Hm aku nervous sebenarnya esok. serioussss tapi aku kata pada hati “Mu dok yakin dengan Allah ke?” sebab ape aku kate gitu? okay, first memang aku kureng suka subjek ni, sebab banyak sangat nak kena hafal. Ergh gitu tapi kena hadap demi Allah mak ayah demi semua yang nak tengok aku berjaya. Aku nak share satu cerita dengan korang, cerita dari abang Raja. Dok kenal ke siapa abg Raja? hmm rugi sih rugi. Abang Raja tu motivator yang sangat sangat terkenal dan aku suka sangat dia. Sangat. Kalau dengar motivasi dari dia kan nangis lah, sebab dia tak macam kita semua tapi semangat yang dia ada dan keyakinan yang dia ada terhadap Allah dia mampu berjaya macam kita yang sempurna. Dasyat kan?
Cerita yang aku nak cerita ni berlaku time dia form3 dok silap. Sebelum dia PMR dia kena santau dari kawan dia sendiri tau. Dalam tempoh dia sakit tu dia banyak sangat skip kelas, dan time PMR tu dia mari tanpa belajar ape2. Aku ingat lagi time dia cerita exam paper Maths, dia pergi tanpa study pape dan terus duduk jawab exam sebab dia baru baik dari santau tu. Dan dia keluar awal, dan cikgu semua dok percayakan dia amik kertas dia check dan semua jawapan dia jawab tu betul. WOW aku terkejut. sebab mana mungkin budak dah tinggal belajar beberapa bulan tapi dapat jawab macam orang full mari kelas. Orang full mari kelas pun belum tentu dia mampu jawab macam tu kan, tapi tu takde yang impossible kalau Allah nak dia happened. Kan?

So moral of the story, mu dah usaha kan anis, esok pape just yakin dengan Allah. Even sekarang rasa serabut yang amat sangat  macam dok study pape tapi yakin. Allah tu ada. Allah nampak usaha mu, Allah tau apa yang terbaik. (nak nanges) tapi ingat demi Allah mak ayah dan orang yang nak tgk mu berjaya, usaha sampai pengsan orang cakap. Biar akhir tu kita berserah kat Dia. Faham kan? so setakat tu jelah nak share. wish me the best of luck. doakan aku doakan. esok dahlah exam pagi tapi sukalah pagi sebab takdelah nervous nak tunggu kan. Okay assalamualaikumm ;)


Older Post
The Disclaimer

السلام عليكم(!) Anis for nickname. Ayah bekeng plus peramah, mak pulak pandai matematik. Genes mereka aku warisi. الحمد لله untuk kehidupan aku yang serba sederhana, الحمد لله untuk makayah yang caring, الحمد لله untuk adik beradik yang sayang aku, الحمد لله dengan kawan-kawan yang supportive, الحمد لله untuk kurniaanMu ya Allah. 'Kunfayakun'-- aku hanya mampu merancang Allah yang menentukan.

Facebook

Peduli orang kata, baju renyuk pun tak apa, asal pakai selesa.


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


Twitter

Love Them


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : UR NAME

Best View at GOOGLE CHROME!